JKTaiwan2012.reismee.nl

Weer op naar het Noorden

Na twee dagen in het zuiden gaan we vandaag weer richting het Noorden. Voordat we gaan nemen we nog even een kijkje op het strand in de baai. Onze reis gaat eerst een gedeelte terug op weg 26 naar Checheng dan slaan we af richting het Oosten. Dit is niet de snelste route maar volgens Henri wel de mooiste. Omdat de weg smal is mogen er geen bussen en vrachtwagens komen dus leker rustig. Onderweg komen we voorbij de MuDan(Peony) stuwdam. Het stuwmeer is halverwege de 90er jaren aangelegd. Het is niet heel groot maar vormt een belangrijke schakel in de water voorziening in het zuiden. Uiteindelijk komen we bij snelweg 9 uit die ons naar de kust voert. De luch komt weer van de 7eleven en om 3 uur arriveren we bij de Chulu Ranch. Deze boerderij is omgevormd tot kijk- en doe boederij. We lopen bij de verschillende facetten van het boelenleven in Taiwan voorbij en komen tot de conclusie dat het hier toch wel wat anders toe gaat dan in ons op dit punt efficiente Nederland. Verder laten we ons vorstelijk rondrijden in een koets, rijden we paard en gaan in een slee de grashelling of alsof we op wintersport zijn. Leuk !

Hierna rijden we verder naar ons hotel (Dong Tai Hotspring Hotel) in Chipen. Na het inchecken en eten wagen we ons aan de Karaoke. Dit is een heel populaire vrije tijds besteding in Taiwan (heel Azië). Het uitzoeken van de leidjes valt niet altijd mee (Jan Smit en Nick & Simon staan niet op de lijst) maar we slaan ons er kranig doorheen. Vergeleken met een aantal Taiwan singers klinken onze stemmen als engelen. Na deze inspanning is het tijd om te relaxen in de hot springbad. Het bad is een aaneen schakeling van baden met verschillende temperaturen en yet streams. Het eind is het meest spannend als we in baden vanresp. 38, 40 enbijna 42 graden voor de kiezen krijgen. wevoelen ons net kreeften die gekookt worden. Gelukkig is er een bad van 19 graden om af te koelen. Na een uurtje vinden we het wel genoeg en strijken we in de lobby van het hotel neer om onder het genot van een wijntje nog even te internetten.