JKTaiwan2012.reismee.nl

Zonsopgang in Alishan

Ons hotel staat in het Alishan National recreation park. Het park grenst aan een prachtig natuurgebied in centraal Taiwan. Het omvat een gebied van 415 km², de hoogte start op 300m en loopt op naar 2600m. Alishan staat bekend om de thee die er op de hellingen wordt verbouwd. Maar de diversiteit van het landschap betekent ook dat er een zeer gevarieerde flora en fauna is. Je kunt er mooie wandelingen maken. De temperatuur varieert naar seizoen en hoogte. In de zomer is het 14-24°C (hoog-laag), in de winter is het 5-16°C gemiddeld.

Vanochtend zijn we heel vroeg opgestaan (3 uur) om op tijd bij het treintje te zijn waarmee we hoger de bergen in gingen om de zonsopgang te kunnen zien. Deze spoorlijn 'Älishan Forest Railway' is in het verleden door de japanners aangelegd om ceder hout te vervoeren wat ze in Japan gebruikten voor de bouw van tempels. Het was erg vroeg, maar in het hotel was het een drukte van belang. Het treintje rijdt naar een hoogte van ongeveer 2400 meter en zat bommetjevol! Boven is het natuurlijk ook stampol en een man staat daar ongeveer30 minuten aan een stuk een verhaal af te steken waar wij geen belang bij hadden. Onze gids wist gelukkig een andere plaatst , de oud plek van voor de verwoesting door de tyfoon. Daar hebben we de zonsopgang mooi kunnen volgen in een iets rustiger omgeving. De opgang gaat trouwens snel binnen een minuut komt de zon te voorschijn. Na de zonsopgang zijn we weer met het treintje naar beneden gegaan (sommige mensen doen dit lopend) en hebben we ontbeten in één van de retaurants omdat dit hotel geen ontbijt serveert. We hebben lekker ontbeten zijn toen terug geaan naar het hotel voor een kort slaapje en daarna zijn we vertrokken richting Tainan.

Lianne

Leuk om jullie reisverhalen te lezen en foto's te zien! Geniet ervan daar!

Groetjes Lianne