JKTaiwan2012.reismee.nl

Zhonghua Lugang historisch gebied en reis naar Sun Moon Lake

Vandaag starten wij onze rondrit door Taiwan. Vanuit de hoofdstad Taipei vertrekken we in zuidelijke richting voor een autoritje van 3 uur. Bij het uitchecken uit het Comos hotel lopen we nog een ander nederlands echtpaar tegen het lijf dat net een vakantie van 3 weken erop heeft zitten. Hun adoptie papieren liggen al een jaar in Taiwan maar de gemiddelde wachttijd is 2,5 jaar dat wordt dus nog even wachten. Over de reis zelf valt niet veel te vertellen omdat deze voornamelijk over goede tolwegen voert. Na twee uur rijden stoppen we bij een parkeerplaats. Deze was prima de luxe voor elkaar en uitermate schoon. Kunnen we in nederland een voorbeeld aan nemen. Aan het einde van de reis stopten we bij het Zhonghua Lugang historich museum. Hier is aan de hand van het huis en de eigendommen van de fam. Koo te volgen hoe de histrische ontwikkeling van Taiwan zo'n 100 jaar geleden was. Aan het eind van de toer hebben we met schoolkinderen nog oude spelletjes gedaan (hoepelen, stellopen en tollen). De lunch voor vandaag bestond uit een broodje papao (vers gestoomd) en drinken in een lokale luchroom dat grenst aan de historische gebouwen. Toen wij daar waren was de kunst academie net bezig in opdracht van de overheid foto's te maken van Taiwnese dames in traditionele klederdracht. Wat is er dan mooier dat je dan ook een aantal buitenlanders op de plaat hebt staan en zo kwam het dat de twee oudsten van het gezelschap officieel op de foto kwamen te staan. Na de luch hebben we nog een oude tempel bezocht en een straatje dat steeds nauwer werd als je er verder in loopt. Een geinige belevenis.

Hierna vertrokken we in oostelijke richting naar Sun Moon lake dat op 300 meter hoogte ligt. Het was nog de bedoeling om in een oude papierfabriek waar het papier nog met de hand wordt gemaakt een persoonlijk souvenier te maken maar we waren te laat dus dat ging niet door. Het begon al schemerig te worden toen we bij het hotel aankwamen. Snel inchecken en nog even een rondje lopen rond het meer. Ons diner bestond uit eten uit de omgeving aangevuld met patat het smaakte prima. Einde van een lange mooie dag zonder het voorseplde onweer.

Christina

Leuk om jullie op deze manier te volgen,
heel ander wereldje lijkt me