JKTaiwan2012.reismee.nl

Het vervolg

Na het uitstappen in Honk Kong moesten we tempo maken om de aansluitende vlucht te halen. We begonnen hoe kan het ook anders met een veligheidscheck en het boarden in het vliegtuig. Volgens ons was het een spiksplinter nieuwe met touchscreens als bediening op de schermen. Dit werkt nog beter dan de knoppen bediening in het andere toestel. Leuk was ook dat je met een camera onder het toestel het neuswiel in de gaten kunt houden. Het lijkt net een computer animatie. Na geland te zijn naar de emigratiedienst en ja hoor weer in de rij (net een ander vliegtuig geland met studenten). De meneer die ons hielp was uiterst vrienddelijk en had zelfs in de gaten dan Kim en Anouk wel eens in Taiwan geboren zouden kunnen zijn. Een mooi begin voor dit land. Vervolgens naar de bagage. Die van ons lag haast als enigste op de band dus dat was een makkie. Na de douane (nee niks aan te geven) liepen we regelrecht onze gids voor de rondreis Henry tegen het lijf. Hij had een mooi bord gemaakt dus het herkennen was een fluitje van eencent. Nog even 45 minuten met het busje en we konden om 12 uur inchecken bij het hotel. Eerst leek het erop dat we lang moesten wachten (tot 3 uur) voordat we op de kamer konden. Het hotel persooneel had zeker goed in de gaten dat we aan een douche toe waren en binnen drie kwartier konden we onder de douche. Hierna zijn we even de stad in geweest om te neuzen, koffie te drinken en bij de 7eleven drinken te kopen voor de avond. Via de computer nog even de mail gecontroleerd en wat we hoopten is waar Anouk is geslaagd voor haar examen wat een mooi begin van de reis!! Om half zes haalde Henry ons op voor het avondeten. Het werd een mongoolse bbq. De manier van eten bereiden komt overeen met het op de plaat klaar maken van chinees eten. (typan). Regelmatig kwamen grote groepen het restaurant binnen een goed teken en het klopte het eten was prima. Als afsluiting van de dag zijn we nog naar de nachtmarkt geweest. Wat een boel mensen nog op straat in de avond. Na een rondje rondslenteren vonden we het genoeg voor vandaag en zijn we terug gegaan naar het hotel voor een goede nachtrust. Morgen ochtend gaat het avontuur verder met o.a. een citytrip door Taipei.

Channa

Wat fijn dat jullie goed en wel zijn aangekomen!

Heel veel plezier en ik kijk uit naar jullie volgende verhaal :")

XX

David

Zeker blij dat jullie nu in Taiwan zijn, na zo lange reis. Nou geniet er van de reis in Taiwan.

Ben benieuwd naar jullie volgende verhalen.

groet David

alie

heel veel plezier en lekker genieten met z,n 4tjes

lisa wesseling

veel pleizer daar ik zo elke dag de verhaaltjes lezen over taiwan.

Angela Engelage

Ben benieuwd naar jullie verhalen!
Kim en Anouk heel veel plezier bij jullie familie!

Menno Klont

spannend, ik blijf jullie zeker iedere dag volgen!

groeten Menno

anna

Gelukkig zijn jullie veilig "geland". Leuk dat jullie er zo uitgebreid over vertellen. Een goede reis verder!

martin

Anouk, Van harte gefeliciteerd met je slagen, super!!!